ÁSzF

muhelypont.hu – Általános Szerződési Feltételek

hatályos: 2022. szeptember 1-től

A Szolgáltató adatai

Név: NetId Kft.
Székhely: 1171 Budapest, Andrásfa utca 35.
Nyilvántartásba vevő hatóság: Fővárosi Törvényszék
Cégjegyzékszám: 01-09-729906
Adószám: 13333647-1-42
Képviselő: Szabó Tamás
E-mail: netid@t-online.hu
Honlap: http://www.muhelypont.hu
Bankszámlaszám: 12100011-17599650
IBAN: HU35121000111759965000000000
SWIFT kód: GNBAHUHB

Tárhelyszolgáltató adatai
Név: Websupport Magyarország Kft.
Székhely: 1132 Budapest, Victor Hugo utca 18-22.
Elérhetőség: info@mhosting.hu
Weboldal: https://www.mhosting.hu/

Fogalmak

Áru: a honlap kínálatában szereplő, a honlapon értékesítésre szánt ingó dolog, ideértve a digitális tartalmat vagy digitális szolgáltatást, valamint a honlapon értékesítésre szánt szolgáltatások (workshopok, szakkörök, tanfolyamok)
Felek: Szolgáltató és Vevő együttesen
Fogyasztó: a szakmája, önálló foglalkozása vagy üzleti tevékenysége körén kívül eljáró természetes személy
Fogyasztói szerződés: olyan szerződés, melynek egyik alanya fogyasztónak minősül
Gyártó: az áru előállítója, importált áru esetén az árut az Európai Unió területére behozó importőr, valamint bármely olyan személy, aki vagy amely az árun nevének, védjegyének vagy egyéb megkülönböztető jelzésének feltüntetésével önmagát gyártóként tünteti fel
Honlap: a jelen weboldal, amely a szerződés megkötésére szolgál
Szerződés: Szolgáltató és Vevő között a honlap és elektronikus levelezés igénybevételével létrejövő adásvételi szerződés
Tartós adathordozó: bármely olyan eszköz, amely lehetővé teszi a fogyasztó vagy a vállalkozás számára a személyesen neki címzett adatoknak a jövőben is hozzáférhető módon és az adat céljának megfelelő ideig történő tárolását, valamint a tárolt adatok változatlan formában történő megjelenítését
Távollévők közötti kommunikációt lehetővé tévő eszköz: olyan eszköz, amely alkalmas a felek távollétében – szerződés megkötése érdekében – szerződési nyilatkozat megtételére. Ilyen eszköz különösen a címzett vagy a címzés nélküli nyomtatvány, a szabványlevél, a sajtótermékben közzétett hirdetés megrendelőlappal, a katalógus, a telefon, a telefax és az internetes hozzáférést biztosító eszköz
Távollévők között kötött szerződés: olyan fogyasztói szerződés, amelyet a szerződés szerinti áru vagy szolgáltatás nyújtására szervezett távértékesítési rendszer keretében a felek egyidejű fizikai jelenléte nélkül úgy kötnek meg, hogy a szerződés megkötése érdekében a szerződő felek kizárólag távollévők közötti kommunikációt lehetővé tévő eszközt alkalmaznak
Vállalkozás: a szakmája, önálló foglalkozása vagy üzleti tevékenysége körében eljáró személy
Vevő: a honlapon keresztül vételi ajánlatot tevő szerződést kötő személy
Jótállás: A fogyasztó és a vállalkozás között kötött szerződések esetén (a továbbiakban: fogyasztói szerződés) a Polgári Törvénykönyv szerinti,
1. a szerződés teljesítéséért vállalt jótállás, amelyet a vállalkozás a szerződés megfelelő teljesítéséért a jogszabályi kötelezettségén túlmenően vagy annak hiányában önként vállal, valamint
2. a jogszabályon alapuló kötelező jótállás
Vételár: az áruért, valamint a digitális tartalom szolgáltatásáért fizetendő ellenszolgáltatás.

1. Alapvető rendelkezések

1.1 Vonatkozó jogszabályok
A jelen Szabályzatban nem szabályozott kérdésekre, valamint jelen Szabályzat értelmezésére a magyar jog az irányadó, különös tekintettel a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény („Ptk.”) és az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, valamint az információs társadalommal összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről szóló 2001. évi CVIII. törvény vonatkozó rendelkezéseire. A vonatkozó jogszabályok kötelező rendelkezései a felekre külön kikötés nélkül is irányadók.

1.2 Az ÁSZF hatálya, elfogadása
A Szolgáltató és Vevő között létrejövő szerződés tartalmát – a vonatkozó kötelező érvényű jogszabályok rendelkezései mellett – a jelen Általános Szerződési Feltételek (a továbbiakban: ÁSZF) határozzák meg. Jelen ÁSZF tartalmazza a Szolgáltatót és a Vevőt illető jogokat és kötelezettségeket, a szerződés létrejöttének feltételeit, a teljesítési határidőket, a szállítási és fizetési feltételeket, a felelősségi szabályokat, valamint az elállási jog gyakorlásának feltételeit.

A Vevő a vásárlói ajánlattételt megelőzően köteles megismerni a jelen ÁSZF rendelkezéseit. 

1.3 Szerzői jogok
A szerzői jogról szóló 1999. évi LXXVI. törvény (továbbiakban: Szjt.) 1. § (1) bekezdése értelmében a weboldal szerzői műnek minősül, így annak minden része szerzői jogi védelem alatt áll. Minden jog fenntartva. Tilos a honlapon található áruk és tartalmak bármely részét sokszorosítani, információs rendszerben tárolni, vagy bármilyen formában és módon – elektronikusan, képrögzítéssel vagy másképp – továbbítani és sugározni a Szolgáltató írásos engedélye nélkül.

1.4 Használt nyelv
Jelen ÁSZF nyelve magyar.

1.5 Írásba foglalás
Jelen ÁSZF hatálya alá tartozó szerződések nem minősülnek írásba foglalt szerződéseknek, azokat a Szolgáltató nem iktatja.

2. Adatkezelési szabályok

2.1 Adatkezelési tájékoztató és adatvédelmi szabályzat
Jelen ÁSZF szerves részét képezi az Adatkezelési tájékoztató és adatvédelmi szabályzat.

2.2 Megvásárolható termékek és szolgáltatások köre
A honlapon megjelenített áruk csak online vásárolhatók meg. Az árak forintban értendők és a 27%-os áfát tartalmazzák. Az árak a csomagolás költségét tartalmazzák. Az árak a házhozszállítás díját nem tartalmazzák.
A honlapon a Szolgáltató részletesen feltünteti a termék nevét, leírását, a termékekről fotókat jelenít meg.
Amennyiben akciós ár kerül bevezetésre, a Szolgáltató teljes körűen tájékoztatja a Vevőt az akció időtartalmáról.

2.3 Eljárás hibás ár esetén
Hibás árnak minősül például a 0.-Ft-os ár, vagy a kedvezményt tévesen feltüntető ár (például 10%-os kedvezményes ár esetén az eredetileg 1000.-Ft-os áru mellett feltüntetett 200.-Ft-os ár). Hibás ár esetén, amennyiben megrendelés érkezett az árura, a Szolgáltató a Vevő felé e-mailben jelzi a hibás ár tényét és felajánlja a Vevő részére a valós áron történő vásárlás lehetőségét. A Vevő dönthet arról, hogy valós áron megvásárolja a megrendelt árut, vagy jogkövetkezmény nélkül lemond a rendelésről.

3. A rendelés menete

3.1 A honlap használata
A vásárlás nem regisztrációhoz kötött. A Vevő a honlapon közzétett Áru(k) megvásárlási szándékát Google űrlap kitöltésével jelezheti a Szolgáltató felé.

A beérkezett vásárlási szándékra a Szolgáltató automatikus e-mailben válaszol a Vásárló által az űrlapon megadott e-mail címre. Az Áru értékét előreutalással egyenlítheto ki a Vásárló, az utalsához szükséges adatokat az automatikus válasz e-mail tartalmazza. A Szolgáltató az utalást követően elektronikus számlát állít ki és küldi el e-mailben a Vásárló részére, a Vásárló által az űrlapon megadott e-mail címre.

3.2 Vásárlói ajánlattétel
A honlapon szereplő információk nem minősülnek a Szolgáltató részéről a szerződés megkötésére vonatkozó ajánlatnak, a jelen ÁSZF hatálya alá tartozó megrendelések esetén a Vevő minősül ajánlattevőnek. A Vevő a Megrendelem vagy Jelentkezem gomb megnyomásával tudomásul veszi, hogy ajánlatát megtettnek kell tekinteni, és az ajánlat ÁSZF szerinti visszaigazolása fizetési kötelezettséget von maga után.

A Szolgáltató köteles a Vevő ajánlattételét a beérkezéstől számított 48 órán belül visszaigazolni. Amennyiben a Szolgáltató a Vevő ajánlattételét legkésőbb 48 órán belül nem igazolja vissza, úgy a Vevő mentesül az ajánlati kötöttség vagy szerződéses kötelezettség alól. Az ajánlattétel és annak visszaigazolása akkor tekinthető a Szolgáltatóhoz, illetve a Vásárlóhoz megérkezettnek, amikor az számára hozzáférhetővé válik. Ettől a szabálytól a Felek eltérhetnek, ha ebben előzetesen írásban megállapodnak.

A szerződés akkor jön létre, amikor a Szolgáltató által küldött visszaigazoló e-mail a Vevő levelezőrendszerében hozzáférhetővé válik.

A Vevő a szerződés létrejöttét követő 48 órán belül köteles a Szolgáltató 12100011-17599650 bankszámlájára a megrendelt termékek árát átutalni.

3.3 Vásárlói ajánlattételt követő módosítások
A vásárlás véglegesítése, azaz az ajánlattétel után adatbeviteli hibák (hibás név, hibás szállítási cím, hibás számlázási cím) módosítására a szerződés létrejöttéig van lehetőség, és e-mailben kérhető: az info@muhelypont.hu címen.

3.4 Fizetési módok, szállítási módok
A Vevő a megrendelt áruk ellenértékét banki előreutalással egyenlítheti ki.
A Vevő ingó áruk esetén a következő szállítási módok közül választhat:
GLS házhozszállítás 2200.-Ft
GLS csomagpont 1900.-Ft
MPL postapont 2100.-Ft
Packetacsomagpont 1300.-Ft
30 000.-Ft-os megrendelés felett a szállítás ingyenes.

 4. A megrendelések feldolgozása és teljesítés

4.1 Általános teljesítési határidő
Ingó dolog, vagy digitális tartalom esetén a Szolgáltató a szerződés létrejöttét követően 2-3 munkanapon belül adja át a megrendelt árut a szállító cégnek. Abban az esetben, ha a Vevő az áruk ellenértékét banki előreutalással egyenlíti ki, úgy a megrendelt termékek összekészítése azt követően kezdődik meg, hogy a rendelés ellenértéke a Szolgáltató bankszámlájára megérkezett.

Szolgáltatások (workshopok, szakkörök, tanfolyamok) esetén a Szolgáltató a szolgáltatást a honlapon meghirdetett helyszínen és időpontban szolgáltatja. A Vevő felelőssége a Szolgáltatás helyszínére utazni a meghirdetett időpontban. A Vevő felelőssége a meghirdetett szolgáltatást a meghirdetett időpontban és helyszínen igénybe venni, késedelemes részvételért, vagy a Szolgáltatás részleges igénybevételéért a Szolgáltató nem vonható felelősségre, a Vevő nem kérheti a termék árának sem teljes, sem részleges visszatérítését.

4.2 Nem teljesíthető megrendelés
Ha a Szolgáltató a szerződésben vállalt kötelezettségét azért nem teljesíti, mert a szerződésben meghatározott termék nem áll rendelkezésére (különös tekintettel arra, ha meghirdetett szolgáltatás esetében a minimális létszámot nem érte el a Vevők száma), köteles erről Vevőt e-mailben haladéktalanul tájékoztatni, valamint Vevő által fizetett összeget haladéktalanul, de legkésőbb harminc napon belül banki átutalással visszatéríteni.

5. Az áruk lényeges tulajdonságaira vonatkozó tájékoztatás

Az áruk lényeges tulajdonságairól az egyes termékeknél, illetve szolgáltatásoknál szereplő leírásokban kerül sor tájékoztatás nyújtására. Az adatok tájékoztató jellegűek. A képek a valóságot tükrözik.

6. Elállás joga

6.1 Vonatkozó jogszabály
a) Amennyiben a megrendelt áru ingó dolog, termék, úgy: a Vevő és a Szolgáltató közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014. (II.26.) Korm. rendelet szabályozása értelmében Vevő a megrendelt termék, azaz ingó dolog kézhez vételétől számított 14 napon belül indoklás nélkül elállhat a szerződéstől, visszaküldheti a megrendelt terméket. Fogyasztónak a Ptk. 8:1. § 1. bekezdés 3. pontja szerint csak a szakmája, önálló foglalkozása vagy üzleti tevékenysége körén kívül eljáró természetes személy minősül, így jogi személyek nem élhetnek az indokolás nélküli elállási joggal.

b) Amennyiben a megrendelt áru szolgáltatás (workshop, szakkör, tanfolyam) úgy: A Vevő a Szolgáltatás meghirdetett kezdő időpontja (több napos szolgáltatás esetén a legelső nap kezdő időpontja) előtt több, mint 9 nappal mondhatja le és ebben az esetben az áru díját visszatérítjük, vagy a befizetett összeget egy másik, a Műhelypont.hu által szervezett szolgáltatásra vezetjük át. Ha a Vevő a Szolgáltatást a meghirdetett kezdő idpontja (több napos szolgáltatás esetén a legelső nap kezdő időpontja) előtt 9 napon belül mondja le, akkor a megfizetett áru díját csak abban az esetben fizetni vissza a Szolgáltató, ha a Vevő másik Vevőt hoz maga helyett; és ebben az esetben eltérő, másik Szolgáltatásra átfoglalni már nem lehetséges.

Például: a Szolgáltatás meghirdetett időpontja 2022. augusztus 11., akkor a 2022. augusztus 2. éjfélig beérkezett lemondás esetén téríthető vissza a Szolgáltatás díja és 2022. augusztus 2. éjfél utáni lemondás esetén már nem téríthető vissza a Szolgáltatás díja.

6.2 Az elállási jog gyakorlásának menete
a) Amennyiben a megrendelt áru ingó dolog, termék, úgy: A Vevő a 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet 20. §-ban biztosított jogát az erre vonatkozó egyértelmű nyilatkozat útján, vagy a honlapról is letölthető nyilatkozat-minta felhasználásával gyakorolhatja.

Az elállási jogot határidőben érvényesítettnek kell tekinteni, ha a Vevő nyilatkozatát határidőn belül elküldi. Írásban történő elállás vagy felmondás esetén elegendő az elállási vagy felmondási nyilatkozatot elküldeni határidőn belül.

A Vevőt terheli annak bizonyítása, hogy az elállás jogát e rendelkezéssel összhangban gyakorolta.

A Szolgáltató a Vevő elállási nyilatkozatát annak megérkezését követően köteles elektronikus adathordozón visszaigazolni.

A 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet 23. § (1) bekezdése szerint, ha a Fogyasztó él az elállási jogával, akkor a Szolgáltató haladéktalanul, de legkésőbb az elállásról való tudomásszerzésétől számított 14 napon belül visszatéríti a fogyasztó által ellenszolgáltatásként megfizetett teljes összeget, ideértve a teljesítéssel összefüggésben felmerült szállítási költséget is. Ez a rendelkezés nem vonatkozik a legkevésbé költséges szokásos fuvarozási módtól eltérő fuvarozási mód választásával okozott többletköltségekre. Ha a Fogyasztó kifejezetten a legkevésbé költséges szokásos fuvarozási módtól eltérő fuvarozási módot választ, a Szolgáltató nem köteles visszatéríteni az ebből eredő többletköltségeket, ilyen esetben a feltüntetett általános szállítási díjtételek erejéig áll fenn a Szolgáltató visszatérítési kötelezettsége.

A 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet 22. §-nak megfelelő elállás vagy felmondás esetén a Szolgáltató a Fogyasztónak visszajáró összeget a Fogyasztó által igénybe vett fizetési móddal megegyező módon téríti vissza. A Szolgáltató a Fogyasztó által hibásan és/vagy pontatlanul megadott bankszámlaszám következtében történő késedelem miatt a Szolgáltatót nem terheli felelősség.

A Szolgáltató mindaddig visszatarthatja a Fogyasztónak visszajáró összeget, amíg a Fogyasztó az árut vissza nem szolgáltatta. Utánvéttel vagy portósan feladott küldeményeket a Szolgáltató nem tud elfogadni.

A Fogyasztó köteles az árut haladéktalanul, de legkésőbb az elállás közlésétől számított tizennégy napon belül visszaküldeni a Szolgáltatónak, a Szolgáltató által megadott címre. A visszaküldés határidőben teljesítettnek minősül, ha a Fogyasztó az Árut a határidő lejárta előtt elküldi.

A visszaküldés költségei a Fogyasztót terhelik. Visszaküldés MPL postánmaradó küldeményként lehetséges a következő postapontra: 2463 Tordas, Szabadság út 13. (Kenyér Kanyar Postapont); a feladáskor rögzítendő e-mail cím és telefonszám : info@muhelypont 70-300-24-58; a csomag címzettje: NetId Kft.. Az e-mail cím és telefonszám rögzítésének hiánya esetén történő késedelem miatt (késedelmes átvétel, vagy értesítés hiányában át nem vett küldemény) a Szolgáltatót nem terheli felelősség.

b) Amennyiben a megrendelt áru szolgáltatás (workshop, szakkör, tanfolyam) úgy: A Vevő lemondási szándékát az info@muhelypont.hu e-mail címre, és ezzel egyidejűelg a 70-300-24-58 mobilszámra küldött sms-ben köteles jelezni. A Szolgáltató a lemondás tényét 48 órán belül e-mailben fogadja el vagy utasítja el jelen ÁSZF-re hivatkozva. Elfogadott lemondás esetén a Szolgáltató 30 napon belül utalja vissza Vevőnek az áru díját arra a bankszámlaszámra, amelyről Vevő az utalást indította.

6.3 A Fogyasztó felelőssége az értékcsökkenésért
A Fogyasztó felel az áru(k) jellegének, tulajdonságainak és működésének megállapításához szükséges használatot meghaladó használatból eredő értékcsökkenésért. Amennyiben a vonatkozó jogszabályok szerint az elállási jog nem gyakorolható, vagy csak feltételekkel gyakorolható, a Vásárlót nem illeti meg a kipróbálási célú használat sem.

6.4 Az elállási jog az alábbi esetekben nem gyakorolható
A Szolgáltató kifejezetten felhívja a Vevő figyelmét, arra, hogy a Vevő nem gyakorolhatja elállási jogát a 45/2014 (II.26.) Korm. Rendelet 29. §. (1) bekezdésében foglalt esetekben, különösen az itt felsorolt esetekben:

  • a szolgáltatás maradéktalan teljesítése után, azonban ha szerződés fizetési kötelezettséget keletkeztet a fogyasztó számára, jelen kivételi esetre csak akkor lehet hivatkozni, ha a teljesítés a fogyasztó kifejezett előzetes beleegyezésével és annak a fogyasztó általi tudomásulvételével kezdődött meg, hogy elveszíti elállási jogát, amint a vállalkozás maradéktalanul teljesítette a szerződést;
  • olyan nem előre gyártott Áru esetében, amelyet a fogyasztó utasítása alapján vagy kifejezett kérésére állítottak elő, vagy olyan Áru esetében, amelyet egyértelműen a fogyasztó személyére szabtak;
  • olyan vállalkozási szerződés esetében, amelynél a vállalkozás a fogyasztó kifejezett kérésére keresi fel a fogyasztót sürgős javítási vagy karbantartási munkálatok elvégzése céljából;
  • lezárt csomagolású hang-, illetve képfelvétel, valamint számítógépes szoftver példányának adásvétele tekintetében, ha az átadást követően a fogyasztó a csomagolást felbontotta;
  • a nem tárgyi adathordozón nyújtott digitális tartalom tekintetében, ha az Eladó a fogyasztó kifejezett, előzetes beleegyezésével kezdte meg a teljesítést, és a fogyasztó e beleegyezésével egyidejűleg nyilatkozott annak tudomásul vételéről, hogy a teljesítés megkezdését követően elveszíti az elállási jogát, továbbá a vállalkozás visszaigazolást küldött a fogyasztó részére.

7. Panaszügyintézés

7.1 Fogyasztói kifogások
A Fogyasztó az áruval/árukkal vagy a Szolgáltató tevékenységével kapcsolatos fogyasztói kifogásait az alábbi elérhetőségeken terjesztheti elő írásban:

  • e-mail: info@muhelypont.hu
  • postai úton: postánmaradó küldeményként feladva: Szabó Tamás, 2463 Tordas, Sajnovics tér 9.; a feladáskor rögzítendő e-mail cím: info@muhelypont.hu. Az e-mail cím rögzítésének hiánya esetén történő késedelem miatt (késedelmes átvétel, vagy értesítés hiányában át nem vett küldemény) a Szolgáltatót nem terheli felelősség. 

Az írásbeli panaszt a Szolgáltató a beérkezést követően harminc napon belül köteles írásban, érdemben megválaszolni és intézkedni annak közlése iránt. A panasz elutasítása esetén a Szolgáltató köteles a Fogyasztót írásban tájékoztatni a jogorvoslat lehetőségéről, és arról, hogy panaszával – annak jellege szerint – mely hatóság vagy a békéltető testület eljárását kezdeményezheti.

7.2 Fogyasztóvédelmi eljárás
Panasztétel a fogyasztóvédelmi hatóságoknál lehetséges. Amennyiben a fogyasztó fogyasztói jogainak megsértését észleli, jogosult panasszal fordulni a lakóhelye szerint illetékes fogyasztóvédelmi hatósághoz. A panasz elbírálását követően a hatóság dönt a fogyasztóvédelmi eljárás lefolytatásáról. A fogyasztóvédelmi elsőfokú hatósági feladatokat a fogyasztó lakóhelye szerint illetékes fővárosi és vármegyei kormányhivatalok látják el, ezek listája itt található: http://www.kormanyhivatal.hu

7.3 Bírósági eljárás
Az ügyfél jogosult a fogyasztói jogvitából származó követelésének bíróság előtti érvényesítésére polgári eljárás keretében a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény, valamint a Polgári Perrendtartásról szóló 2016. évi CXXX. törvény rendelkezései szerint.

7.4 Békéltető testületi eljárás
Vevő a Szolgáltatóval szemben fogyasztói panasszal élhet. Amennyiben a Szolgáltató a Vevő fogyasztói panaszát elutasítja, úgy Vevő jogosult a lakóhelye vagy tartózkodási helye szerint illetékes Békéltető Testülethez is fordulni: a békéltető testület eljárása megindításának feltétele, hogy a fogyasztó az érintett vállalkozással közvetlenül megkísérelje a vitás ügy rendezését. Az eljárásra – a fogyasztó erre irányuló kérelme alapján – az illetékes testület helyett a fogyasztó kérelmében megjelölt békéltető testület illetékes. A Szolgáltatót a békéltető testületi eljárásban együttműködési kötelezettség terheli.

7.5 Békéltető Testületieljárás fogyasztónak nem minősülő személyes esetén
A fogyasztóvédelmi törvény alapján a Békéltető Testületi eljárás tekintetében fogyasztónak minősül az önálló foglalkozásán és gazdasági tevékenységi körén kívül eső célok érdekében eljáró, külön törvény szerinti adásvételi szerződés, civil szervezet, egyházi jogi személy, társasház, lakásszövetkezet, mikro-, kis-, és középvállalkozás is, amely árut vesz, rendel, kap, használ, igénybe vesz vagy az áruval kapcsolatos kereskedelmi kommunikáció, ajánlat címzettje.

A fogyasztói minőség fennállását a Békéltető Testület jogosult ellenőrizni és vizsgálni. Az eljárás szabályaira a Békéltető Testület alatt írt szabályok az irányadóak.

8. Jogfenntartás, tulajdonjogi kikötés

Amennyiben a Vevő korábban már úgy rendelt árut, hogy azt a kiszállítás során nem vette át (ide nem értve azt az esetet, amikor elállási jogával élt), vagy az áru nem kereste jelzéssel érkezett vissza a Szolgáltatóhoz, a Szolgáltató a megrendelés teljesítését a korábban felmerült visszaszállítási költségek előre történő megfizetéséhez köti. A korábban megrendelt áru, amit a Vevő a kiszállítás során nem vett át, vagy az árut nem kereste jelzéssel érkezett vissza a Szolgáltatóhoz azt követően kerül ismételten kiszállításra, hogy a Vevő ezt e-mailben kérvényezi az info@muhelypont.hu e-mail címen és az ismételt csomagküldés díját előzetesen átutalja a Szolgáltató által megadott bankszámlaszámra.

A Szolgáltató visszatarthatja az áru átadását, ameddig nem győződik meg arról, hogy az áru árának kifizetése sikeresen megtörtént az elektronikus fizetési megoldás használatával (ideértve azt az esetet is, amikor az átutalással fizetett áru esetén Vásárló a tagállama szerinti pénznemben utalja el a vételárat és az átváltás, valamint a banki jutalékok, költségek miatt Szolgáltató nem kapja meg teljes mértékben a vételár és a szállítási díj összegét). Amennyiben az áru ára nem került teljes mértékben kifizetésre, a Szolgáltató a vételár kiegészítésére hívhatja fel a Vásárlót.

 9. Jótállás, kellék- és termékszavatosság

A Szolgáltatót jótállási kötelezettség terheli, ami alól csak akkor mentesül, ha bebizonyítható, hogy a hibás áru a nem rendeltetésszerű használat következtében romlott el.

A jótállás időtartama az áru kézbesítésének az időpontjával ér véget.

A fogyasztónak joga van azon áruk kicserélését vagy megjavíttatását kérelmezni, amelyek a vásárlás pillanatában valamilyen hibával rendelkeztek, erre az áru kézbesítésének időpontját követő 30 napon belül van lehetősége.

A fogyasztók szavatossági és jótállási igényeit jegyzőkönyvezni kell, és tájékoztatást kell adni a Fogyasztóvédelmi Hatóság, valamint különböző békéltető testületek szolgáltatásainak igénybevételi lehetőségeikről is.

A Szolgáltató megtagadhatja az áru szerződésszerűvé tételét, ha a kijavítás, illetve a kicserélés lehetetlen, vagy ha az aránytalan többletköltséget eredményezne a Szolgáltatónak, figyelembe véve valamennyi körülményt, ideértve az Áru hibátlan állapotban képviselt értékét, valamint a szerződésszegés súlyát.

9.1 Szerződésszerű teljesítés követelményei

  • A teljesítés szerződésszerűnek minősül amennyiben a szerződés tárgyát képező áru:
  • megfelel a szerződésben foglalt leírásnak, mennyiségnek, minőségnek, típusnak;
  • alkalmas arra a célra, amely a termékleírásban található;
  • rendelkezik a szerződésben meghatározott valamennyi tartozékkal, az online összeszerelési útmutató linkjét és/vagy QR kódját tartalmazza.